Graceling

Graceling av Kristin Cashore

Romantic medieval fantasy from a debut author

En romantisk medeltida fantasy är verkligen en bra beskrivning på den här boken. Detta är lite av en Rose Hathaway, (Vampire Academy) Dru Anderson (Strange Angels) eller Katniss Everdeen (Hunger Games) goes Krigarhjärta. Kanske även lite Eragon touch minus drakarna. Undrar om ni förstod något där? Klockan är mycket men jag tror att jag fick till det...
I alla fall, som ni ser så är detta en bra blandning!

Här kommer en kort sammanfattning i punktformat (varför inte prova något nytt)

* Sju riken
* Sju kungar
* Några onda och några goda...eller?

*Lady Katsa
- lönnmördare åt sin farbror kungen
- Född med en speciell talang...
- en förmåga att döda...allt

En kort en blev det eftersom jag redan lagt ut vad Graceling handlar om.
Jag tycker att den var läsvärd. Engelskan var lite krångligare med ett lite äldre uttal. Jag gillar verkligen denna slags genre med medeltids feeling, en stark huvudperson som är riktigt skillad och en bra handling. Ett plus till Katsa ( som påminner väldigt mycket om Katniss)


The Seven Kingdoms


Graceling  #1
Fire           #2
Bitterblue
  #3 (Juni 2012)





//Olivia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0