Spirit Bound

!VARNING FÖR EN YNKA SPOILER VARNING! inte mycket dock...


Spirit Bound är nu utläst och jag måste säga att jag är inte riktigt fick den där "Yeey-what-a-book"-feelingen. Men den var fortfarande riktigt bra, inte lika bra som jag hoppades på, men jag tror jag kan säga att jag hade rätt höga förväntningar.
   Nu ska jag inte sitta här och säga att jag satt och läste ut den på tre dagar helt oberörd. För det gjorde jag verkligen inte. Jag han med att bli både förtjust, förvånad, arg, glad och lite sur. Det sura kom i slutet när man läser den sista meningen och sedan inser att det dröjer en sådär... 7 månader (December) tills nästa kommer ut. Phust! Och det fräcka med den här boken var att när man läste den hade man verkligen INGEN aning om hur den skulle sluta. Verkligen ingen aning.
När man sitter där med boken och börjar tänka:
"Sådär kan de inte vara!"
"Vafan!?" eller hur man får ett flin när något oväntat händer, det är just  man vet att boken är bra, just för att man bryr sig så mycket och sätter sig in i situationen.
   I början hade jag faktiskt svårt att komma in i språket i boken. Det fick mig att tänka att Richelle skriver rätt konstigt för att jag stakade hela tiden. Men efter några kapitel var man tillbaka till hennes sätt att skriva och man var tillbaka på banan igen.
Dock kändes detta som en upptrappning till nästa bok (sista?) vilket det såklart var, men ändå! Den slutade som om någon kunde ha rivit ut den följande sidan, vad jag menar är att den slutade tvärt, men oh så spännande. En annan sak jag irriterade mig på var Rose. Faktiskt. Jag ville ha mera attityd från henne, mera spydiga komentarer och mera hänsynslösa och dumstridiga beslut. De blev flera mot bokens slut, men jag ville ha mer!
Det ska bli riktigt spännande att läsa Last Sacrifice (titeln skrämmer skiten ur mig!) Den kan verkligen sluta hur som helst! ett halvår kanske inte är så långt tid trots allt...eller?



Och just nu läser jag det första kapitlet ur just Last Sacrifice (som dock något fan har skrivit, men det är faktiskt precis så jag vill att Rose ska vara. Gillar verkligen detta fanets version!) 
Har ni läst ut Spirit Bound så läs det här. !INTE ANNARS!









Jag har nu beställt:
Har blivit lite mycket böcker med död nu, så jag tog några härliga rosa chick-lit också.
En Prinsessas Dagbok
My Soul To Take
Scones And Sensibility





//Olivia


Kommentarer
Postat av: Alexandra

AWESOME! :D Själv har jag bara läst en sisådär 100-150 sidor x)) Så jag har att gotta mig i :D Istället fick jag läst ut väktaren som snart finns uppe på bloggen!

2010-05-24 @ 21:51:22
Postat av: Olivia

Så himla nice! XD Någon gång ska jag fortsätta på väktaren. Så säger jag till de flesta böcker, men det är sant!

2010-05-24 @ 23:26:28
Postat av: Anonym

Så himla nice! XD Någon gång ska jag fortsätta på väktaren. Så säger jag till de flesta böcker, men det är sant!

2010-05-24 @ 23:26:51
Postat av: Alexandra

Det tycker jag! :D Lämna de romantiska vampyrerna ett tag och möt mörkret! xD

2010-05-24 @ 23:33:50
Postat av: Olivia

Det låter väldigt poetiskt när du säger det så(Y) Jag lämnar mörkret för lite glada (förhoppningsvis)tjej böcker, men bara några;)

2010-05-25 @ 16:09:23
Postat av: Alexandra

Hehe :) Ja, det är soft o läsa lite sånt också! :D

2010-05-25 @ 17:30:39
Postat av: christina!!!!!!!!

GAAAAAAAAAAAAAAAAASH! ja vet inte riktigt vad jag tkr om boken asså... ja e på sida 186 eller nått, och jag kan inte säga om dene bra eller dålig! ganska jobbigt faktiskt........ jag akn liksom itne sätta fingert på handligen... JOBBIIIIIIIIIIIIIIIGT!

2010-05-28 @ 16:00:50
Postat av: Olivia

Det är så det SKA vara (Y) ;)

2010-05-28 @ 19:12:42
Postat av: Christina!!!!!!!!

OK, de där 1:a kapitlet va BRA! :D Men så läste jag de 2:a... (jag vet att du sa åt mig att inte görat olivia men ja gjorde de endå!) Och slutet SUCKED! VI får prata om de här imorn... it's FUCKED UP!

2010-06-01 @ 19:38:43
Postat av: Alexandra

Vad snackar du om, Christina!? Vill du ha en förutsägbar och lycklig bok så får du ju läsa en svensk fjortisbok eller nåt! Hur vågar du förolämpa en sån skicklig och oförutsägbar författares verk som ALLTID förvånar en?



Men men, alla tycker olika (A) Jag kan erkänna att trean och fyran var liiite bättre, men skulle inte kunna tänka mig att hon skulle ha kunnat göra femman bättre på något sätt :)

2010-06-09 @ 10:00:43
Postat av: Olivia

Nej men Alexandra nu har du förstått helt fel. Jag länkade ju en sida där ett Fan hade skrivit en början på "Last Sacrifice" Hon hade altså gjort sin egen tolkning på den. Det var just denna tolkning Christina läste och gillade. Såklart alla älskar Richelle Mead! ;) Bara så vi får utreda detta missförstånd, haha xD

2010-06-09 @ 15:26:43
Postat av: Alexandra

Ojj! Jag ber tusen gånger om ursäkt :o Jag trodde hon mobbade Spirit Bound, och sådant tollererar jag inte! Vi glömmer bort det här lilla missförståndet och går vidare. Läser du det här, Christina, så ber jag verkligen om ursäkt över mitt fördomsfulla beteende!

2010-06-09 @ 16:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0