Burned

Burned av P.C and Kristin Cast

"Just because people stop worshipping, doesn´t mean the deity stops existing. The forces of good and evil move in a timeless dance, regardless of mortal whim or fasion."
"But Nyx
is the godess."
"Nyx is
our godess. You can´t really believe there is only one deity for a world as complex as ours."

Nu har jag just läst de sista sidorna ur Burned. Detta var sjunde delen i serien House of Night.
Denna serie är nog den som jag läst flest böcker ur. Såhär i sjunde boken känner man verkligen att man känner till karaktärerna bra och det är kul att få läsa om dem igen.
Dock var den här boken lite annorlunda jämfört med de andra i serien. Sjätte boken slutade verkligen jättespännande och jag undrade verkligen hur sjunde boken skulle ta sin form.
I House Of Night har man alltid fått följa med huvudkaraktären Zoey, I jag-form. Ibland har man kunnat läsa kortare kap om hennes kompisar, men i denna är det inte längre Zoeys tankar man får ta del av. Såklart kommer det några kapitel där hon berättar, men största delen av boken domineras av hennes vänner.

Nu kan man undra vart Zoey tagit vägen om man inte längre får följa hennes tankar. Även om det inte är Zoey som berättar så är hela boken helt och hållet OM Zoey och hon står hela tiden i centrum. Vilket är bra, det är så man vill ha det.
Jag blev dock lite arg i början när jag (förlåt) bläddrade igenom för att se när Zoey var med igen och upptäckte hur få kapitel det var. Efter att kommit en bit in i boken märkte man att man inte längre behövde Zoey som berättare för att boken skulle hålla uppe mitt intresse. Man kom ännu närmare de andra karaktärerna vilket var mycket kul! Plus att det blev mycket roligare när det väl var ut Zoeys synvinkel. Jaa...jag tror ni fattar grejjen. I Burned fick man läsa om lojalitet, trofasthet, äkta kärlek, nyfunnen kärlek, förnekad kärlek och mycket mer!Boken var, som vanligt i House Of Night, läsvärd!
Awakened heter fortsättningen och kommer ut i oktober, vilket inte är så långt kvar om man räknar med hur långt tid det skulle kunna ta...eller något...

As his eyelids fluttered open, I heard Nyx´s Musical laughter fill my mind, and her voice was saying:
No, Daughter, It´s not all over. It´s just the beginning...


Fortsättning:

Awakened (Oktober 2010)


//Olivia


Kommentarer
Postat av: Alexandra

SLUTA LÄSKAS! :$

2010-05-15 @ 22:24:11
URL: http://bokbloggao.blogg.se/
Postat av: Olivia

Jag vet att du vill läsa´n!

2010-05-15 @ 22:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0