Alexandras tankar om The Summoning

I Kategorin "Vamps, Weres, lite av varje" kan ni läsa om Kelly Armstrongs The Summoning som Olivia tidigare läst. Nu har äntligen även jag gjort det, och den var verkligen läsvärd!

The Summoning är i all sin enkelhet oerhört... bra helt enkelt. Språket är lätt, så om du funderat på att börja läsa böcker på engelska så är detta en bra start!
Jag fastnade nästan direkt i handlingen. Boken är berättad i Jag-form och jag tyckte genast om Chloes personlighet. Hennes underbara humor och logiska sätt att tänka gör berättelsen personlig och mer verklig på något sätt. Även om det är en overklig berättelse överlag. Misstankarna Chloe delar med sig av om Lyle House gör att man hela tiden är på sin vakt och misstänker allt och alla i hennes väg. Detta gör berättelsen oerhört spännande och den är Unputdownable. Innan man vet ordet av så har alla sidorna flygit iväg och man har nått slutet. För ovanlighetens skull är denna - ändå rätt så- lättlästa berättelsen oförutsägbar, vilket jag älskar! Det sker många vändningar och spänningen byggs upp mer och mer. Ju mer den gör det desto mer vill man veta. Liksom Chloe förstår man ingenting, samtidigt som det aldrig blir segt att läsa då man alltid får nya ledtrådar, men som så klart leder till fler frågor.

Berättelsen innefattar Spänning, Övernaturligt, Psykologi, Mystik, Lögner... Ja, allt en bra bok behöver! Jag längtar tills jag får sätta tänderna i fortsättningen The Awakening, men får vänta nu när Spirit Bound snart ramlar in i brevlådan!

//Alexandra

Kommentarer
Postat av: Olivia

MYCKET bra skrivet kära kollega!:D

Imorgon ramlar förhoppningsvis Spirit Bound ner i brevlådan!

2010-05-20 @ 22:26:03
Postat av: Alexandra

Haha, tackar så MYCKET, kära Kollega! :D YES! Jag ska seriöst bara läsa imrn (och flytta..., men framför allt läsa!) Jag är taggad på att få läsa ännu en faktastisk V.A!

2010-05-20 @ 22:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0