Wicked Lovely

 

Igår var jag i den stora staden Göteborg. Kikade in på Bokia och hittade "Wicked Lovely".


Redan förra året köpte jag en bok som hette "Ink Exchange" men det visade sig att det var andra delen i en serie. Sedan dess har Ink Exchange stått på hyllan. Men nu när jag gick förbi engelska hyllan såg jag denna Wicked Lovely. Hurra! Så jag köpte den. Nu ska jag b ara komma in i den på riktigt.

Boken handlar om Aislinn. Hon ser älvor, de går gömda i den dödliga världen. Men det finns regler som man måste följa: Man får aldrig stirra på en osynlig älva. Man får aldrig tala med en osynlig älva. Men först och främst: Aldrig dra till sig deras uppmärksamhet.
Aislinn har i stort sett brytit mot alla reglerna...

Jag har ännu inte riktigt kommit in i boken. Efter några sidor förstår jag nästan ingenting. Engelskan är rätt komplicerad men om jag bara fortsätter att läsa ska jag komma in i det (förhoppningsvis).  Allt jag vet är att det handlar om en tjej som ser älvor i vår värld.

Jag får återkomma när jag läst klart!




//Olivia

 


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Haha, va söt den låter! ^^

2010-03-29 @ 21:08:02
URL: http://bokbloggao.blogg.se/
Postat av: Olivia

Jaa, visst gör den! Hoppas den är lika söt som den låter:D

2010-03-29 @ 21:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0