Partyprinsessan



Nu är partyprinsessan av Meg Cabot äntligen utläst!
Någon gång ska jag köpa bok nr 8 (av 10) Prinsessa påväg. Det är en bra serie, kanske lite seg ibland. Men detta är en typisk mellan-bok. Man läser den fort mendan man väntar på att någon annan bok ska komma ut. Men detta betyder naturligtvis inte att den är dålig. Tvärtom så är den faktiskt rätt kul att läsa. Mia, som huvudkaraktären heter, tänker väldigt många roliga tankar som hon skriver ner i sin "dagbok." Och det är inte ett sådant tänkande som man är van vid. Det hon skriver i sin dagbok är ganska annorlunda, på ett roligt sätt. Hon får alltid saker om bakfoten och kan göra bort sig rätt rejält. Jag älskar också hur hon beskriver sin inte-alltid-så-trevliga farmor. Underbart!

Nu när det är helg så hade jag tänkt mig att fortsätta att läsa på TrueBlood serien. Bok nr 4 Dead to the world. Hoppades att kunna läsa ut den så jag kan fortsätta serien. Men icke då. Boken ligger kvar i skåpet i skolan. Attans! Då kan det faktiskt vara tur att man har lite outlästa böcker som ligger hemma. Det får bli sista boken om Anya och hennes Vrener VREN: Hemligheternas port. Har just börjat på den, men texten är väldigt lätt så det går fort att läsa den, så får man äntligen veta hur allt slutar!

Läs på!


//Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0