Fyra nykomlingar


Detta skulle bli en bra dag. Det kände jag redan på morgonen. Min klass har sovmorgon varje tisdag och slutar efter endast två lektioner! Det var dock inte detta faktum som förgyllde min dag. När jag anlände hem efter en fridfull och ljus skoldag hörde jag den välbekanta tonen av ett sms. Mina böcker hade äntligen kommit!


De fyra nya böckerna, som min mor är och hämtar just i denna stund, är:

- Vingklippt ängel
- Vampire Academy - Shadow kiss (tredje boken i serien)
- Shoo Len
- Vår lilla hemlighet

Snålt med fantasy, ja, det måste jag ju faktiskt erkänna. Men Vampire Academy, som man ju hör på titeln, är förstås av genren fantasy! Ni kommer att få höra mer om den serien av Olivia inom en snar framtid. Det var nämligen hon som så varmt rekomenderade serien till mig, och det är ju faktiskt hon som är vampyrfreaket av oss!
De andra tre böckerna är vad jag med mitt enkla språk kallar "problem-böcker". Vad jag menar med det kommer ni få höra mer om framöver då jag tänkt skriva inlägg om samtliga.

Just nu läser jag dock andra boken i en mysig fantasy serie som heter Septimus Heap. Så mina nykomlingar får vänta ett tag till innan de får sin plats bland de utlästa böckerna i bokhyllan.

//Alexandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0