Alexandra


Som rubriken redan avslöjat heter jag Alexandra och är en av de två som ska skriva inläggen på den här bloggen. Både jag och Olivia finner nöjet i att läsa böcker och tycker att böcker visst, i många fall, kan vara bättre än filmer. Med detta menar jag naturligtvis inte att filmer är dåligt. Jag älskar filmer, och det om något är vad jag lägger mycket tid på. Det jag menar är att bara för att filmer finns behöver man inte strunta i att läsa böcker. Det är inte samma sak så att säga.

Jag har nog alltid tyckt mycket om att läsa. Under min barndom gick jag ofta till biblioteket med min farmor och lånade nog mer böcker än vad jag hann med att läsa. Det hindrade mig dock inte från att finna skönheten i böckernas fantastiska värld. Under hela låg- och mellanstadiet läste jag korta och väldigt lättlästa böcker så som Sune och många av B. Wahlströms lättlästa böcker. Jag skulle nästan våga säga att det nog snarare var en tävling mot mig själv att klara att läsa ut så många böcker som möjligt, istället för att finna de mest värdefulla. Böcker på 700 sidor var helt uteslutet tills dess att en väninna till mig rekomenderade Eragon. Då var jag fast. Ingen återvändo.

Jag läste en hel del under högstadiet, men det tog inte all tid av min fritid. Jag spenderade även mycket tid på musik, då jag älskar att sjunga och spela piano. Nu är jag sexton år och studerar på gymnasiet, men läser ännu, och för att hålla uppe intresset kom jag och Olivia på den här bloggen.

Det var nog allt ni behöver veta om mig. Hoppas (när vi fått in några riktiga bokinlägg) att bloggen ska vara till nytta för er!

//Alexandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0