Alexandra tipsar roman!

Tusen strålande solar av Khaled Hosseini

Nu är ju den här bloggen till endast för ungdomsromaner och, framför allt, fantasy! Jag tyckte dock att denna roman var så bra att den åtminstone fick läggas in som ett tips.

Detta är en mycket berörande berättelse om två kvinnor i Afganistan. Jag rekommenderar den verkligen om du är en bortskämd skitunge. Då kanske du lär dig att värdera det du har. Är du väldigt bortskämd och älskad kan du ju passa på att läsa Pojken som kallades det.

Just nu läser jag tredje boken i serien Vampire Academy. Den är oerhört bra, men eftersom Olivia redan gjort ett inlägg om serien kommer inte jag att skriva något. När jag är klar med den serien har jag planerat att satsa på att läsa Percy Jackson-böckerna. Nej, jag har inte sett filmen, men däremot trailern, och det räckte för att väcka mitt intresse.
Hur skamligt det än är så har jag inte läst Sagan om ringen-böckerna, eller, Ringarnas Herre som serien enligt den nyöversatta versionen heter. Därför kommer jag antagligen skriva inlägg om dessa böcker framöver. Bara så att ni vet!

//Alexandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0