The Darkest Powers trilogy






The Summoning, The Awakening och The Reckoning av Kelley Armstrong

I morse läste jag de sista kvarvarande sidorna i The Reckoning. Innan jag berättar vad jag tyckte ska ni få en liten titt på vad den handlar om. Eftersom detta är den sista delen i serien så kan jag ju inte skriva så mycket om just The Reckoning. Det får bli om hela serien i allmänhet!

Chloe Saunders är femton år och hon ser och kan tala med andar/spöken. Men vem skulle tro henne om hon berättade det? Nej, ingen. Det är därför hon blir inlåst på ett hem för "troubled teens". Där träffar hon andra ungdomar som också har "problem".

She continued talking, but I didn´t hear it because all I could think was, What´s wrong with her? If she was at Lyle House, there was something wrong with her. Some "mental condition."

De vuxna får Chloe att tro att hon lider av schizofreni. Men snart märker hon att det är något som inte står helt rätt till på Lyle House. Hon lär känna de andra inneboende: Simon, Derek, Lizz, Rae och Tori. Men alla är inte beredda att tro på Chloes misstankar mot hemmet. Tillsammans får man följa med dem när de kämpar för vad de tror är rätt.

Detta är en helt underbar serie som jag...Ja, jag tror jag kan säga, älskar. Den är verkligen jätte spännande från början till slut. 
När jag läste den sista boken kunde jag inte lägga ifrån mig den. Endast mina mänskliga behov (mat paus och toa paus) kunde stoppa mig. Den var vad man kallar: "unputdownable" Och när jag nådde slutet så hoppades jag innerligt att det skulle komma åtminstone EN till bok, men så fick jag ju vakna och läsa att den heter: The Darkest Powers trilogy. 
Den bara måste läsas, Lova det.

//Olivia


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Sluta läskas! Jag har redan en del serier som jag måste läsa :o

2010-04-18 @ 23:19:02
URL: http://bokbloggao.blogg.se/
Postat av: Olivia

Någon gång får du i alla fall läsa den:D typ om några år...XD

2010-04-18 @ 23:42:54
Postat av: Alexandra

Haha, det ska jag ;)

2010-04-19 @ 00:00:11
URL: http://bokbloggao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0