EVERMORE

Evermore av Alyson Noël

SOMETIMES LOVE IS ETERNAL.

FOR GOOD...FOR EVIL...

FOREVER


Sixteen-year-old Ever Bloom is the sole survivor of a car accident that killed her family. Exiled to sunny California, Ever is haunted by her little sister and by the ability to see people´s auras, hear their thoughts and know their entire life story by touching them. She wants to hide from the world, but when a stunningly handsome new guy arrives at school, she can´t seem to keep away. Falling in love with Damen is dangerous - he´s not what he seems.
   But if Damen is her destiny, how can Ever walk away?




Som ni kan läsa här ovan så kan denna bok bli precis hur bra som helst! Den har alla förutsättningar.
Men ändå så blir det ett lamt magplask!
Boken börjar bra när man får följa med Ever som den osynliga personen hon är. Hon berättar hur hon vet allt om människorna omkring sig, efter som hon bara genom en enkel beröring veta allt om dem. Men sedan när Damen kommer in i bilden uppför Ever sig bara...tramsigt är ordet. Ska hon gilla honom? Ska hon inte gilla honom? Man stör sig på hur hon flamsar fram och tillbaka. Handlingen är rätt seg, kanske inte alltid på ett dåligt sätt. Men man tröttnar efter ett tag.
Det man vill få reda på, och som gör att man fortsätter läsa, är vad Damen är för något. Man får hela tiden små hintar men man vet aldrig riktigt. Det är vad som gör det lite spännande. Nu ska jag inte berätta för mycket, men jag blev rätt trött på alla karaktärerna som var med.
Fast nu ska jag ju inte vara för elak här. Jag läste ju faktiskt ut den. Den var lite mysig i mellan åt.
Men inte nog för att jag skulle kunna rekomendera den.
Visst går den att läsa, för trots allt flams så är det en väldigt fräck idé med Ever som något slags medium.
Det finns dock andra böcker jag skulle rekomendera före denna.

Fortsättningar i serien THE IMMORTALS:
Blue Moon
Shadowland
Night Star
Dark Flame (Juni 2010)


//Olivia

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Ojj! Vår bloggs första diss! :O

2010-04-11 @ 16:43:06
URL: http://bokbloggao.blogg.se/
Postat av: Olivia

Jaa nu när du säger det så, det har du rätt i!

2010-04-11 @ 18:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0